Ajankohtaista

Hei Tehyläiset! Neuvottelut työehtosopimuksen syntymiseksi jatkuvat. Päätimme Tehyn valtuuston viime kokouksessa nimien keräämisen aloittamisesta liittyen joukkoirtisanoutumiseen. Kyseessä on laillinen sekä vaikuttava työtaistelutoimi ja Tehy huolehtii sen toimenpiteistä yhteisesti kaikkien osalta. Työtaistelutoimien avulla tuetaan työehtosopimusneuvotteluja, jossa tavoitteena mm. saada palkkaus vastaamaan työn vaativuutta ja parantaa työoloja. Työtaistelutoimien on tarkoitus vauhdittaa sopimuksen syntymistä ja kaikkien jäsenten osallistumista tarvitaan neuvottelijoiden tueksi. Tällä hetkellä keräämme nimiä liittyen joukkoirtisanoutumiseen. Haluan painottaa, että valtuusto ei tule hyväksymään sellaista sopimusta, jossa joukkoirtisanoutumiseen osallistuneita hoitajia ei oteta takaisin ns. " vanhoina työntekijöinä " työtaistelutoimenpiteen konkretisoituessa. "TÄMÄ EI RATKEA pakottamalla hoitajia töihin tai murtamalla lakkoja. Ennemmin tai myöhemmin hoitajia on kuunneltava ja heidän vaatimuksiinsa taivuttava.” (Milla-Riikka Rytkönen 2022. Tehy lehti) On muistettava, että joukossa on voimaa! Nyt mennään kohti parempaa palkkausta ja työoloja, jotka todella ansaitsemme! Kysymysten herätessä älkää jääkö yksin vaan olkaa rohkeasti yhteydessä luottamusmiehiin tai ammattiosaston hallituksen jäseniin. Seuratkaa ao550:n ja Tehyn tiedotteita. Tälle viikolle on järjestetty tapahtumia ja jäsenilta, joukolla mukaan! Terveisin Tehyn valtuutettu Katja Pitkänen
Tehyn Pohjois-Savon sairaanhoitopiirin ammattiosasto 550 on mukana Tehyn työtaistelutoimenpiteissä. Näitä ovat ylityö-ja vuoronvaihtokielto, tilapäinen siirtokielto ja valmistautuminen joukkoirtisanoutumiseen allekirjoituksineen. Kaarisairaala kokoustilassa 4067C infotilaisuus liittyen Tehyn työtaistelutilanteeseen ti 27.9 klo 15:15 ja 16. Mukana kyniä ja papereita. Ammattiosaston hallitus yhdessä luottamusmiesten kanssa järjestää KYSin toimipisteissä jäsenkahviloita joihin olet tervetullut keskustelemaan ajankohtaisista asioista. Ma 26.9 klo 11-16 Puijon sairaala, pääaula 0.krs, kabinetti A2 Ti 27.9. Alava (kellonaika ilmoitetaan myöhemmin) Ke 28.9 klo 10-14.30 Julkulan sairaala, matkailuauto pihassa Ke 28.9 klo 14.45-16.30 Kuopion psykiatrian keskus, Viestikatu 1-3, Kuopio, matkailuauto pihassa To 29.9 klo 16 alkaen ruokailulla Tehyn järjestämä jäsenilta, hotelli Scandic, Satamakatu 1. Tähän tilaisuuteen on erillinen ilmoittautuminen josta on tullut s-posti, linkkeineen 16.9
RSS ATOM