Toiminta

Olemme Tehyn Pohjois-Savon sairaanhoitopiirin ammattiosasto ry. (Aiemmin Tehyn Kuopion yliopistollisen sairaalan ammattiosasto ry).

Jäsenemme työskentelevät kunnallisella sektorilla Puijon, Alavan ja Julkulan sairaaloissa. Lisäksi meillä on jäseniä eri toimipisteissä Pohjois-Savossa ja Kysterin palveluyksiköissä.

Haluamme palvella jäsenistöä hyvällä edunvalvonnalla sekä tiedottamisella. Luottamusmiehet auttavat työsuhteeseen liittyvissä kysymyksissä. Tavoitteenamme on oikeudenmukainen, lakien ja sopimusten mukaan toimiva työyhteisö. Vaikutamme työpaikoilla myös työsuojelu- ja yhteistyötoimikuntaan kuuluvien tehyläisten edustajien kautta.

Sovellamme Kunnallista virka- ja työehtosopimusta.

Ammattiosastomme toimii aktiivisesti myös valtakunnallisella tasolla. Jäseniämme on edustajina liittovaltuustossa (pääluottamusmies Hilkka Kontiainen ja ammattiosaston puheenjohtaja Sirpa Humaloja) ja liittokokouksessa (Hilkka Kontiainen, Sirpa Humaloja, Tuulikki Tähtivaara, Anne Immonen, Kristiina Kokkonen, Marja Leena Keinänen ja Aune Kauhanen).

Hilkka Kontiainen kuuluu myös Tehyn hallitukseen.